An adventure on the Kreuzbergl …

An adventure on the Kreuzbergl

On October 24th, classes 1A and 1E went on a trip to the Kreuzbergl with our two head teachers, Mrs. Safrin and Mr. Strauss. Mr. Benedikt, Mr. Oberrauner and our four class mediators also went with us.

After 45 minutes of walking, we finally arrived at the Kreuzbergl. There, we were divided in groups of four – two students from 1A and two students from 1E. We got folders which we needed for our scavenger hunt. Some of the activities which we had to do were even in English. It was great fun to discover things in nature, take photos and solve riddles. After some time, we gave the folders back to our teachers, and they assessed them. While the teachers were doing this, we were playing on the playground. All of the teams performed well and the best three teams even got presents.

This trip was wonderful because we all made so many new friends.

Jill Ashley Okonji and Michelle Konečnik, 1E

Schnitzeljagd am Kreuzbergl

Am 24. Oktober fand der gemeinsame Kennenlerntag der 1A & 1E Klassen statt. Begleitet wurden wir von Frau Mag. Safrin, Mag. Strauss, Mag. Benedikt, Mag. Oberrauner und unseren Klassenpatinnen. Wir wanderten zum Kreuzbergl, um dort auf Schnitzeljagd zu gehen. In Vierer-Teams machten wir uns auf die Suche nach versteckten Schätzen, fotografierten unter anderem Ameisen, Pilze und Steine und lösten Rätsel aus der Mappe. Die waren wirklich schwer. Während sich einige SchülerInnen noch ihre Jause verzehrten und andere sich bereits am Spielplatz amüsierten, kontrollierten unserer Lehrer unsere Ergebnisse. Am Ende gab es eine Siegerehrung, bei der die ersten drei Plätze mit kleinen Geschenken belohnt wurden. Dieser Tag wird uns noch lange in Erinnerung bleiben, da wir viele neue Freunde gefunden haben.

Selvedina Halilovič, Patrick Brojan, Oscar Langer, 1A

foto6 foto1